Wszechstronne zastosowania i duża uniwersalność.
W czasach gdzie ekonomia transportu odgrywa bardzo istotną rolę firmy transportowe oczekują od producentów pojazdów rozwiązań na miarę XXI. wieku. Austriacki producent naczep PEISCHL- Fahrzeugbau GmbH od 35 lat specjalizuje się w produkcji naczep z ruchomą podłogą.
Nie jest łatwo uzyskać niską masę własną naczep z ruchoma podłogą przy zachowaniu trwałości i niezawodności pojazdu. Jednak dzięki zastosowaniu stali S700 MC oraz podzespołów renomowanych producentów: SAF, CargoFloor, Knorr lub Wabco – jest to możliwe. Jakość powłoki lakierniczej uzyskała certyfikat austriackiego Instytutu Badawczego OFI TECHNOLOGIE & INNOVATION GMBH po testach wg normy DIN 50017KK (badania korozyjne w klimacie skroplonej pary wodnej z oddziaływaniem słonej wody przez 750 godzin).
Na tle swoich Konkurentów naczepy PEISCHL z ruchomą podłogą wyróżniają się solidnym wykonaniem dostosowanym do trudnych warunków pracy, ramą nośną na całej długości naczepy, możliwością wjazdu do naczepy wózka widłowego o dmc 4 t w wersji standard i opcjonalnie 6 t a nawet 10 t w wersji wzmocnionej. Najniższa masa własna naczepy, pozwala na większe ładunki od średnio 600 kg do 1350 kg w porównaniu do swoich europejskich konkurentów.
Innowacyjne opcje wykonania tj wersja przystosowana do załadunku całej załadowanej naczepy dźwigiem na wagony kolejowe, opatentowany system automatycznego otwierania dachu czy też krótsza wersja naczepy z ruchomą podłogą o pojemności 55 m3 i masie własnej 5600 kg oraz elastyczne podejście do realizacji indywidualnych życzeń klientów w wykonaniu naczepy, podkreślają możliwości produktu pierwszego wyboru. O jakości naczep firmy PEISCHL świadczy też ścisła współpraca z wieloletnimi użytkownikami pojazdów PEISCHL w Austrii, Niemczech czy Szwajcarii, ich doświadczeniu w różnych warunkach eksploatacji a także fakt, że prototypy testuje się 5-7 lat zanim trafią one do produkcji seryjnej.
W odróżnieniu od swoich Konkurentów, którzy w celu ograniczenia masy własnej naczepy, stosują krótką ramę nośną a siły przenoszone są przez nadwozie, firma PEISCHL stawia na ramę nośną na całej długości naczepy . Rama nośna wykonana jest z wysoko wytrzymałościowej stali S700MC, umożliwiającą produkcję mocniejszych i lżejszych konstrukcji . Takie rozwiązanie gwarantuje oczekiwaną żywotność naczepy na krętych drogach alpejskich, ciasnych rondach czy drogach nie zawsze najlepszej jakości n.p. w produkcji rolnej, przetwórstwa drewna czy też gospodarki odpadami. Żywotność ta także gwarantuje wysoką wartość odsprzedaży naczep producenta PEISCHL na rynku wtórnym.
Niska masa naczepy w połączeniu z wysokiej jakości materiałami, stabilną i wytrzymałą konstrukcją spowodowały, że coraz więcej europejskich firm Transportowych decyduje się na zakup naczep firmy PEISCHL. Innowacyjne rozwiązania konstrukcyjne i dobór odpowiednich materiałów umożliwiły osiągnięcie masy własnej 7020 kg naczepy w wersji standard oraz sensacyjne 7620 kg naczepy z otwieranym bokiem na całej długości. Takie parametry wagowe zdecydowanie poprawiają rentowność firm Transportowych poprzez dodatkowe transportowane (sprzedane) tony oraz niższe zużycie paliwa.
W przypadku naczepy PEISCHL z otwieranym bokiem jej ładowność wynosi o min. 1350 kg więcej w porównaniu do innych europejskich producentów naczep z ruchomą podłogą. Przewaga w ładowności oraz uniwersalne możliwości załadunku zarówno materiałów sypkich jak i towaru na paletach z boku naczepy minimalizują przejazdy na pusto, co znacznie poprawia wskaźnik zwrotu z inwestycji takiej naczepy.